Anotace: Cílem aktivity je popsat anatomii mozku, lokalizovat emoční centra, pochopit vzájemné vlivy fungování různých center mozku. Žáci se seznámí pomocí obrazového materiálu, filmu, popisu a výkladu s emočními centry v mozku, jejich vlivy na další funkce mozku, např. paměť, učení. Žáci popisují své zkušenosti s vznikem, rozpoznáváním a ovládáním emocí a diskutují o svých zkušenostech s nimi. Některé životní situace dramatizují.
Garant: Kateřina Hepová, Soňa Rýdl
Délka trvání: 6 hodin Ročník: 6.-9., 2.-3.
Pomůcky: dostupná literatura o mozku, emocích, film V hlavě, ...
Očekávané výstupy vzdělávacího oboru ETV:
- komunikuje otevřeně, pravdivě, s porozuměním pro potřeby druhých a přiměřeně situaci
- respektuje velikost a důstojnost lidské osoby, objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí
- analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu
- nahrazuje agresivní a pasivní chování asertivním chováním, neagresivním způsobem obhajuje svá práva
- spolupracuje i v obtížných sociálních situacích
- je vnímavý k sociálním problémům, v kontextu své situace a svých možností přispívá k jejich řešení
- se rozhoduje uvážlivě a vhodně v každodenních situacích a nevyhýbá se řešení osobních problémů
- aplikuje postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy
Žádné komentáře:
Okomentovat